پروسه درمان ایمپلنت دندان بعد از کاشت دندان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 35
:: بازدید ماه : 97
:: بازدید سال : 909
:: بازدید کلی : 3982

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

پروسه درمان ایمپلنت دندان بعد از کاشت دندان
یک شنبه 9 تير 1398 ساعت 16:12 | بازدید : 130 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

آیا دندان مصنوعی صدمه دیده است؟

 در طی عمل کاشت ایمپلنت دندان، باید شما بی حس باشید. بعد از از اینکه اثر بی حسی از بین برود شروع به احساس درد و نا آرامی می کنید.

مقدار درد بعد از ایمپلنت بستگی به مدت زمان پروسه درمان شما و تعداد ایمپلنت که جایگذاری می شود دارد. هر چقدر پروسه طولانی تر و تعداد ایمپلنت بیشتر باشد، درد آن بیشتر می شود.

مدت زمان درد ناشی از ایمپلنت ؟

میزان درد، برای هر بیمار متفاوت است. به طور معمول، ممکن است تا 10 روز پس از جراحی،  احساس درد و ناراحتی را داشته باشید. دندانپزشک شما داروهای ضد درد را برای شما تجویز می کند. و تورم ناشی از درد در حدود 3 الی 5 روز از بین می رود.

پروسه درمانی درد ایمپلنت دندان

در اینجا  لیست کلی از دردی که در طول پروسه بهبودی شما  ممکن است اتفاق بیافتد. را برای شما توضیح می دهیم.

احساس درد ایمپلنت دندان در طی یک هفته؛ این مدت زمان طبیعی است و امکان دارد هنوز در ناحیه کاشت درد وجود داشته باشد. دستورالعمل های دندانپزشک خود را ادامه دهید این دوره می تواند تا 10 روز طول بکشد.

  • درد ایمپلنت دندان پس از دو هفته؛ در این مرحله، باید میزان درد شما کم شده باشد. در غیر این صورت با دندانپزشک خود تماس بگیرید احتمال عفونت وجود دارد.
  • درد ایمپلنت دندان بعد از 3 الی4 ماه؛ درد در این مرحله به احتمال زیاد به علت یکی از دلایل زیر است:
  1. بیماری های خود ایمنی
  2. کم خونی
  3. ناسازگاری بدن با داروها
  4. بهداشت عمومی نادرست
  5. عفونت
  6.  عارضه ی به نام جرم گیری
  7. ایمن نبودن بدن شما
  8. واکنش آلرژیک
  9. آسیب دیدن سیستم عصبی و بافت دندان شما

در هر یک از این موارد، شما باید بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

 

درد ایمپلنت دندان بعد از یک سال یا بیشتر

اگر بعد از یک یا چند سال بعد از انجام ایمپلنت دندان اجساس درد داشتید، احتمال وجود یک یا چند مسئله وجود دارد.

          ·       سیگار کشیدن دائمی

          ·       خوردن غذاهای سخت و شکستن آنها به وسیله دندان

          ·       عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

          ·       کمبود بافت لثه در ناحیه ایمپلنت

          ·       کمبود استخوان در فک

          ·       عفونت

در این صورت، به پزشک خود مراجعه کنید.

درد پس از گرفتن ایمپلنت های دندانی اجتناب ناپذیر است و تنها باید حدود یک هفته طول بکشد. هر چه مدت آن طولانی تر از گذشته باشد، این مسئله می تواند جدی تر باشد.

عواملي كه سبب  بروز استرس  و اضطراب مي شوند

به غیر از درد معمولی یک از عوارض، که منجر به ناراحتی و درد می شود اضطراب بیش از حد است.

برداشتن روکش به دلیل شل بستن پیچ

بعضی مواقع، پیچ کوچک درون، و بالای ایمپلنت در طی روند بهبودی شکننده می شود در این مواقع، دندانپزشک باید روکش را برداشته، آن را تمیز و  مجدد جایگذاری کند.

ایمپلنت سست

اگر فک و توده استخوانی لثه شما فضای کافی برای کاشت ایمپلنت نداشته باشد، موجب از بین رفتن ایمپلنت دندان می شود. و می تواند باعث ناراحتی و درد در آن  ناحیه شود. در این صورت، دندانپزشک باید ایمپلنت را حذف و جایگزین کند.

عفونت

هر گونه عفونت لثه می تواند باعث درد نیز شود.

رد ایمپلنت

گاهی اوقات ایمپلنت دندان با استخوان بیمار ادغام نمی شود و بدن آن را رد می کند، و یک ایمپلنت ناموفق انجام می گیرد. اگر این اتفاق بیفتد، باعث سست شدن ایمپلنت و احساس درد در شما می شود.

رایت استخوان

این یک عارضه رایج نیست، اما این اتفاق افتاده است. گاهی اوقات گرما مته دندانپزشک می تواند به استخوان اطراف محل کاشت آسیب برساند. بدیهی است که این باعث درد و ناراحتی زیادی خواهد شد. اگر این اتفاق بیافتد، دندانپزشک باید ایمپلنت و استخوان آسیب دیده را ترمیم بکند.

خسارت عصبی

یکی از دلایل نادر؛ اگر دندانپزشک با استفاده از مته به عصب شما آسیب برساند، و باعث درد شود. ایمپلنت باید حذف و جایگزین شود.

بعضی از موارد نادر (مانند عفونت، آسیب عصبی، و رد بدن ایمپلنت) وجود دارد. که در این موراد درد ناحیه کاشت دندان بیش از 7 الی10 روز ادامه دار می شود.

نکات مدیریت درد دندان مصنوعی

بسیاری کارها برای پیشگیری از درد، مدیریت و به حداقل رساندن درد ناشی از کاشت ایمپلنت دندان انجام می شود. اگر با دندانپزشک خود صحبت کنید، احتمالا یکی یا برخی از این گزینه ها را پیشنهاد می دهند.

اگرچه انتخاب داندانپزشک با کمترین قیمت ها جذاب است، اما این یک ایده خوب نیست. و بدین معنی است که کیفیت کار آنها با قیمت مورد نظر خود منطبق است.

دستورالعمل های پس از مراجعه را دنبال کنید

هر چه دندانپزشک به شما می گوید بعد از عمل کاشت ایمپلنت دندان، از تمامی دستورالعمل ها پیروی کنید. برای سلامتی دهان و بدن شما بسیار مهم است.

داروهای تجویز شده برای کاهش درد کاشت ایمپلنت دندان

دندانپزشک ممکن است پس از کاشت برای کاهش درد، ایبوپروفن را برای شما توصیه کند. اگر دوز تجویز شده درد را کاهش ندهد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید و در مورد افزایش دوز یا مصرف داروهای جایگزین صحبت کنید.

استفاده از یخ

در طی چند روز اول درمان، به خصوص در روز اول با استفاده از یخ می توانید درد و تورم  ناشی از کاشت ایمپلنت دندان را کاهش داده و از بین ببرید. استفاده از آن به شکل کیسه یخی یا سبزیجات یخ زده بسته بندی شده در ناحیه ای که احساس درد دارید کمک خواهد کرد.

شست وشو به وسیله آب و نمک

به آرامی دهان خود را با آب نمک گرم شست و شو دهید و با درد  ناشی از عفونت باکتری ها مبارزه کنید. در این روش ممکن است هنگام شستشو احساس سوزش داشته باشید ولی در کل به روند بهبودی شما کمک می کند.

خوردن غذاهای سرد و نرم

اجتناب از غذاهای سخت ،آب نبات و خوردن غذاهای سرد و نرم به روند بهبودی شما کمک می کند. این مواد غذایی شامل سس سویا، ماست و چیزهای خرد شده است.

حفظ بهداشت دهان و دندان

 مسواک زدن روزانه 2 الی3 بار در روز توصیه می شود. این نکته بسیار حائز اهمیت است و شما همیشه باید رعایت کنید، اما دندانپزشک ممکن است توصیه کند. که روزهای ابتدایی درمان از مسواک زدن ناحیه کاشت و جراحت خودداری کنید.

نکات اولیه بعد از کاشت ایمپلنت دندان

اطمینان حاصل کنید که بدن و فک شما به اندازه کافی استراحت می کنند. انجام هر گونه فعالیت شدید و یا بلند کردن اجسام سنگین را کنار بگذارید و اجازه بدهید بدن شما استراحت داشته باشد.

روش هایی مانند استراحت، استفاده از یخ، داروهای تجویزی و حفظ بهداشت دهان و دندان، همه راه هایی هستند که می تواند درد ایمپلنت های دندانی را مدیریت کند.

خلاصه

با روش کاشت ایمپلنت دندان، درد نباید بیش از 10 روز طول بکشد. در غیر اینصورت، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. و در عین حال، راه های زیادی برای کنترل درد وجود دارد، از جمله داروهای بدون نسخه، یخ و استراحت.

و این فقط یک درد کوچک است شما می توانید برای یک عمر از دندان های جدید و زیبا لذت ببرید.

 




:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان , بهترین مرکز ایمپلنت شرق تهران , ایمپلنت دندان ارزان , ایمپلنت دندان به روش دیجیتال , ایمپلنت دندان به روش جدید , ایمپلنت دندان خوب , ,
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: